Davy | Week 1

A little news about the progress of the first days here with the Not For Sale Fellowship in the beautiful San Francisco.

As you know, I started my first day on Thursday, July 1, 2010 as a Fellow in the organization of Not For Sale, an organization that is doing everything possible to stop human trafficking in any form.

For me I have the great opportunity to be here and will be allowed to learn how an organization like this works. There is a great need for people to work to stop these problems.

God called me to Brazil to work, and over the last 10 months I have been there in some way to prepare for the big question of what exactly does God want me to do. There are so many needs in the world in which slavery in any form whatsoever really a big problem, but what place does God really have me?

So God opened doors for me and I ended up here ..

I am living in the Fellowship House, which is within walking distance of the Not For Sale office and the beach.

The first day we went to the “Muir Woods”, where we really enjoyed the beautiful nature and getting to know each other .. After the walk we were obviously hungry, so we stopped at a small restaurant by the sea. The Trails were breathtaking . . . made me think of the trip to Australia last year when I was at the famous ocean road–just blissful, high in the mountains overlooking the sea.

The second day we were trained at the Freedom Store, a shop with goods made by survivors of Human Trafficking. They have a chance for a fresh start.

Also we got a brief introduction about the organization and how their systems work together and how important it is for the staff to be on the same page.

My first week has been a lot of fun! Now on weekends we are free to relax and do some reading. We are reading a book every 2 weeks, books that connect us to the movement and deepen our understanding. The coming months will be full of hard work, but I am enthusiastic about the journey that is to come.


Davy


Een beetje nieuws over het verloop van de eerste dagen hier in het fellowship programma die ik aan het volgen ben in het mooie San Francisco.

Zoals jullie weten startte mijn eerste dag op donderdag 01/07/2010  als Fellow in de organisatie van Not For sale, een organisatie die er alles aan doet om het stoppen van mensen handel in welke vorm dan ook, hier enkele voorbeelden voor de genen die zich daar niet echt van bewust zouden zijn.. – kinderarbeid, – kinderprostitutie, – slavenhandel, –  de gewone prostitutie en ga zo maar door..

Gewoon weg een super initiatief om als organisatie daar tegen op te komen en er echt werk van maken om er dan ook daadwerkelijk er iets aan te gaan doen..

Voor mij een geweldige gelegenheid om hier te moge zijn en te mogen leren hoe zo een organisatie in z’n werk gaat.. Waarom, kunt u zich misschien afvragen, wel omdat er zo een nood is aan mensen die er werk van maken en deze problemen in de ganse wereld erg groot zijn..

God riep me om in Brazilië te gaan werken, daar ben ik dan ook de laatste 10 maanden geweest om me toch ergens in zekere zin te kunnen voorbereiden met de grote vraag, wat wil God precies dat ik daar ga doen.. Er zijn zoveel noden in het land waaronder de slavernij in alle vormen dan ook echt een groot probleem is, maar op welke plaats wil God me nu echt hebben?

Zo opende God deuren voor mij en ben ik hier terecht gekomen..
Hier woon ik in een huis van de organisatie zelf waar ik het huis deel met nog drie andere meisjes.

Zo zijn de eerste dagen verlopen waar ik dan ook een fantastische tijd en inleiding genoten..

De eerste dag zijn we een wandeling gaan maken in een bos genoemd ” muir woods “, waar we echt super konden genieten van de prachtige natuur en het leren kennen van elkaar..  Na de wandeling kregen we natuurlijk honger waar we dan ook een hapje gingen eten in een klein restaurantje aan de zee een beetje verder op. Moet zeggen dat de weg daar naartoe mijn adem wegnam, super mooi..  deed me een beetje denken aan de reis naar Australië vorig jaar toen ik op de bekende oceans road was.. gewoon zalig, hoog in de bergen met uitzicht op zee..

Na het hapje eten gingen we naar het strand om een beetje ons verhaal aan elkaar voor te leggen met de bekende vragen zoals, beginnen met onze voor te stellen natuurlijk, – waarom Not For Sale, – wat zijn onze verlangens van de organisatie, – wat willen we leren, enz…

De tweede dag mochten we verkenning maken met de freedom store, een winkel met allerlei spulletjes die gemaakt worden door mensen die echt uit de handel gered werden en een kans kregen om een nieuwe start te maken..

Ook een kregen we en korte inleiding over de organisatie, hoe hun werksysteem in elkaar zit en hoe belangrijk het is om alle medewerkers als steun in de rug te zijn..

Een geweldig leuke tijd heb ik hier in mijn eerste halve week al beleefd. Nu in het weekend zijn we vrij om ons een beetje te ontspannen en het lezen van boeken..

Er word verwacht dat we toch een boek lezen in twee weken tijd, boeken die aansluiten en ons meer inzicht geven om het begrijpen van de organisatie…  Hard werken dus de komende maanden..  Maar ik zit vol verlangens, vragen en enthousiasme om er met volle moed tegenaan te gaan…

Davy

Leave a comment